تاریخ انتشار: دوشنبه 27 دی 1400
مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم: با تنوع‌بخشی در سبد محصولات، نیاز داخلی و بازارهای صادراتی را دنبال می‌کنیم

  مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم: با تنوع‌بخشی در سبد محصولات، نیاز داخلی و بازارهای صادراتی را دنبال می‌کنیم

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم گفت: در حوزه مستربچ و کامپاند، علاوه بر تنوع بخشی در سبد محصولات در عرضه داخلی و فروش صادراتی، با روش‌های نوین پیش می رویم.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، سعید شیردل در ششمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری ضمن معرفی کامل شرکت پتروشیمی جم، دستاوردهای آن در حوزه تحقیق و توسعه و سهم بازار داخلی و صادراتی آن گفت: همواره تلاش می کنیم با عرضه گریدهای جدید مورد نیاز مشاغل پایین‌دست در حوزه مستربچ و کامپاند، علاوه بر تنوع بخشی در سبد محصولات شرکت پتروشیمی جم، همچنان پاسخگوی نیاز صنعت ملی کشورمان باشیم.

وی در پاسخ به طرح دغدغه استاد برجسته مهندسی پلیمر کشور، دکتر حسین نازکدست نسبت به عقب ‌افتادن صنایع پتروشیمی ایران در حوزه تحقیق و توسعه از رقبای منطقه ای نظیر سابیک اظهار کرد: در این‌سال ها در واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی جم و مجموعه خدمات فنی و حوزه های عملیاتی، تلاش بسیاری صورت گرفته و با وجود اینکه تکنولوژی به کار گرفته شده در پلنت ها متعلق به حدود دو دهه قبل است، بهبود فرآیندهای تولید، ساخت کاتالیست و بهبود خواص گریدهایی که در رسیپی پلنت ها ذکر شده یا حتی‌ نبوده، با زحمت و تلاش بسیار ادامه دارد. می دانید که شرکت سابیک نزدیک به نیم قرن پیش توسط دولت عربستان سعودی راه‌اندازی شد و با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته، به خرید تکنولوژی به جای لایسنس پرداخته و اکنون با در اختیار داشتن ۶۰ کارخانه تولید مواد شیمیایی در ۴۰ کشور جهان، ظرفیت تولیدی بالغ بر ۶۰  میلیون تُن در سال را در اختیار دارد.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم دامه داد: مشکلات بسیار زیادی بر سر راه تولید در کشور ما به ویژه پس از تحریم های ظالمانه در اوایل دهه 90 شمسی قرار گرفت و در آن مقطع وقتی امکان تامین کاتالیست از بازل وجود نداشت و تولید پلنت PE جم متوقف شد، واحد پژوهش و فناوری با همکاری شرکت "ساین اوپک"، کاتالیست مختص جم را ساخت و مورد استفاده قرار داد که یک دستاورد بسیار مهم در حوزه R&D محسوب می‌شود.

پس از این توضیحات، دکتر حسین نازکدست با اشاره به سابقه همکاری 6 ساله خود با بخش تحقیق و توسعه جم، پیشرو بودن این شرکت در این زمینه را مورد تایید قرار داد.

شیردل در ادامه با اشاره به صادرات پتروشیمی جم به بیش از ۲۰ کشور دنیا اعم از چین، ترکیه، کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق، هند و اروپا افزود: کیفیت گریدهای تولیدی جم مانند گرید پایپ (لوله) CRP100 ، محصولات بادیBlow molding  با نام تجاری BL3 و گریدهای تزریقی Injection Molding با نام تجاری 52518 که در چین و سایر بازارها لیدر است و استقبال بازارها در حضور رقبای قدرتمند، ناشی از کیفیت بالای محصولات جم به زعم مشتریان است.

وی با اشاره به فروش بین مجتمعی جم در منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه، به حضور مداوم محصولات جم در بورس کالا و انرژی گفت: مدیر دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بارها در جلسات عزم مدیریت عامل و هیات مدیره جم برای تامین نیاز بازار داخل را مشاهده کرده که در صورت وجود تقاضا، از کف عرضه هم بیشتر در بازار داخل عرضه شده و برای گریدهای مهمll235f6  و گرید پایپ مجوز فروش اعتباری با ال‌سی ریالی اخذ شد تا به کمک تولید داخل بیاییم.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم، دو گرید LL  235F6 و 18 X05  را برای مستربچ سازان یک فرصت دانست و خواستار استفاده از طرفیت عرضه مداوم گرید LL در بورس کالای ایران شد چرا که این‌گریدها دارای ظرفیت بالای صادراتی نیز هستند.

سعید شیردل عنوان کرد: محصول جدید HS4047 (Steel pipe coating) برای شرکت های کامپاندینگ دارای مزیت های رقابتی بالایی است که مطالعات ‌بازار آن ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تن تقاضای داخلی را نشان می دهد و تست های آزمایشگاهی آن با موفقیت به پایان رسیده و در یکی دو هفته آینده تست های عملکردی آن در شرکت های پایین دست انجام ‌می شود. این محصول می تواند به عنوان پوشش، محافظت سطح بالا از لوله های استیل داشته باشد.

وی سپس به سوالات حاضران درباره زمان راه اندازی واحد ABS/Rubber جم، دلیل توقف تولید گریدهای Rotomolding   )دورانی) و موانع انعقاد قراردادهای موسوم به پریمیوم و زمان تولید گرید تزریقی جدید  HMFI پتروشیمی جم پاسخ داد و از آمادگی واحد مطالعات بازار و ارتباط با مشتریان پتروشیمی جم جهت ارائه انواع خدمات ، پاسخ به شکایات و پاسخ به ابهامات فنی توسط انعکاس مشکلات به بخش های عملیاتی پتروشیمی جم خبر داد.

گفتنی است ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری با حضور متخصصان و پیشکسوتان این صنعت در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه جاری در هتل المپیک تهران  برگزار شد.

در این‌ کنفرانس دو روزه، همچنین رئیس خدمات فنی، سرپرست واحد پژوهش و فناوری و تعدادی از همکاران عملیاتی، پژوهش و فناوری و بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی جم نیز حضور داشتند و در پنل های تخصصی آن حضور یافتند.

تصاویر
  • مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم: با تنوع‌بخشی در سبد محصولات، نیاز داخلی و بازارهای صادراتی را دنبال می‌کنیم
تمام حقوق این وب سایت برای پتروشیمی جم محفوظ است